اجاره سوله صنعتی

اجاره سوله صنعتی
سوله و همه چیز در باره آن : سوله در واقع به سازه ای گفته می شود که در جهت ساختن اماکن صنعتی و کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. سوله کاربرد های متفاوتی دارد به طوری که از آن می توان در انواع کارخانه ها، مرغداری، دامداری و… استفاده کرد. وزن و ابعاد سوله به عامل کاربردی ان بستگی دارد.

سوله ها معمولا برای پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سازه، سازه هایی با دهانه ای گسترده می باشد و از فولاد ساخته می شود. امروزه سازه های فلزی سوله معمولا جایگزین سوله های بتنی شده اند چرا که مزایای بهتر و بیشتری را دارا می باشند. در ساخت سوله ها معمولا از پروفیل های خود ساخته استفاده می شود چرا که دارای تیر ها و ستون های گسترده بوده و پروفیل های ان در بازار موجود نمی باشد.

در برخی موارد کارفرمایان از سوله ها به جهت احداث مراکز صنعتی , تولیدی ها , دامداری ها و .. استفاده نمی کنند , بلکه آن ها پس از اینکه این سازه ها را از سازندگان تحویل گرفتند اقدام به اجاره سوله صنعتی به این واحدها می نمایند .سوله ها اجزای معینی را دارا می باشند و اجزای مختلف سوله معمولا توسط مهندسین تحت بررسی قرار گرفته و محاسبه می شوند.

اجزای سوله شامل قسمت های زیر می باشد:
۱_قاب خمشی که شامل یک تکیه گاه شامل تیر ها و خرپا ها و یا رفتر ها می باشد.
۲_مهار های طولی که در واقع به شکل لوله و یا قوطی می باشند.
۳_باد بند های سقف که جزو مهار های عرضی می باشند.
۴_میل مهار ها
۵_زد که نام دیگر آن پایه بوده و دارای دو اندازه ی ۶ یا ۷ متری در بازار موجود می باشد.
۶_بادبند هایی که به صورت پروفیل معمولا مورد استفاده قرار می گیرند.
۷_نبشی سینه بند
۸_براکت هایی که برای انتقال بار مربوط به جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد.
۹_پوشش های سقف
۱۰_دیواره ها

سوله ها معمولا به سه صورت کلی ظاهر می شوند که شامل سوله های خرپایی، تیر ورقی و یو بی ام می باشند. که در میان این ها , سوله های خرپایی  متقاضی بیشتری در زمینه ی اجاره سوله صنعتی  داشته و از بقیه ی سوله ها پر کاربرد تر و بهتر است.
اجاره سوله صنعتی در مواردی که قرار است تولیدی یا هر واحد دیگر پس از طی دوره ی کوتاه مدت به مکان دیگری منتقل شود عقلانی و به صرفه است. بدین منظور سوله دست دوم آماده در بازار موجود است که می توان اجاره کرد . قیمت سوله دست دوم چه برای اجاره سوله صنعتی و چه برای خرید سوله به پارامترهایی بستگی دارد این قیمت براساس نرخ روز محاسبه می شود
که متراژ سوله و نوع آن در این میان بسیار اثرگذار است .

از جمله مواردی که در قیمت ساخت و اجاره سوله صنعتی تاثیرگذار است می توان به موارد زیر اشاره نمود :
زمین محل احداث سوله
موقعیت جوی محل نصب سوله
کاربری سوله
وزن و ابعاد سوله
میزان پهنای دهانه سوله
میزان مرغوبیت متریال به کار رفته
میزان مقاومت و امنیت سوله
و ..

هریک از واحدهای تجاری , صنعتی می توانند سوله دست دوم ارزان اجاره کنند و در آن به فعالیت های اقتصادی بپردازند البته در سوله های دست دوم باید به این نکته توجه کرد که سال ساخت سازه خیلی قدیمی نباشد زیرا با افزایش طول عمر سوله ممکن است سازه دچار پوسیدگی شود که این هزینه های زیادی را به مشتری تحمیل خواهد کرد . در خرید و اجاره ی سوله صنعتی دست دوم فروشندگان باید سلامت سازه ی خود را ضمانت کنند زیرا نگهداری سوله های دست دوم خود دارای هزینه هایی است که در صورت فرسودگی سازه هزینه های تعمیر هم به آن اضافه خواهد شد و این برای خریدار که با هدف کاهش هزینه های خود اقدام به خرید این نوع سوله ها نموده اصلا به صرفه نخواهد بود .

اجاره سوله صنعتی
در ساخت سوله ها مهمترین مشغله فکری کارفرمایان هزینه تمام شده آن می باشد که البته با رعایت چند نکته می توان هزینه های ساخت را کنترل کرد. در ابتدای امر باید توجه کرد که هدف از ساخت سوله شروع تولید می باشد و بایستی در ساخت سوله هزینه ها را کنترل کرد تا برای شروع تولید مشکلی از بابت بودجه برای تهیه ماشین آلات و مواد اولیه وجود نداشته باشد.
با دقت در برخی موارد می توان بسیاری از هزینه های غیر اصولی را کاهش داد زیرا صرف تمام هزینه ها در قسمت ساخت باعث ایجاد مشکلات نقدینگی در آینده می شود و سوله ای که جهت تولید محصولی بنا شده بود در مرحله ساخت باقی بماند و نمی توان مرحله تولید را که هدف نهایی تولید سوله می باشد، آغاز کرد.

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

۶۶۸۱۱۶۰۰-۰۹۱۲۱۵۱۵۶۸۸

 

اشتراک این نوشته