سوله صنعتی غرب تهران

سوله صنعتی غرب تهران
سوله سازه‌ای فلزی و شیب‌ دار است که بر اساس محاسبات فنی خاص، طراحی و ساخته می‌شود، از این نوع سازه‌ها در کارخانه‌ها، انبارها، آشیانه‌های هواپیما، مرغداری‌ها، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ، تعمیرگاه‌ها و . . . استفاده می‌شود. وزن و ابعاد سوله هم به عامل کاربردی ان بستگی دارد بنابر گفته کارشناسان و فعالان صنعتی در سال های پیش ، به دلیل رشد اقتصادی منفی اقتصاد ایران با آن مواجه بوده، معمولا سوله‌های واحدهای اقتصادی در شهرک‌های مختلف مثل سوله صنعتی غرب تهران  کمتر متقاضی داشتند، اما با توجه به اینکه با ورود به سال ۹۴ و تفاهم اولیه میان ایران و گروه ۱+۵، رشد اقتصادی کشور مثبت شده بود به نظر می‌رسید برخی متقاضیان به فکر ایجاد کسب و کار افتاده‌اند و از آنجا که خرید سوله از همان سال ها یکی از مرحله‌های اولیه ایجاد کار محسوب ‌میشد،‌ تقاضا برای خرید سوله صنعتی غرب تهران افزایش یافت. سوله ها معمولا برای پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.
این نوع سازه، سازه هایی با دهانه ای گسترده می باشد و از فولاد ساخته می شود. امروزه سازه های فلزی سوله معمولا جایگزین سوله های بتنی شده اند چرا که مزایای بهتر و بیشتری را دارا می باشند.و صنعتگران با توجه به همین مزایاست که بیشتر به دنبال خرید و فروش سوله صنعتی غرب تهران هستند. در ساخت سوله ها معمولا از پروفیل های خود ساخته استفاده می شود چرا که دارای تیر ها و ستون های گسترده بوده و پروفیل های ان در بازار موجود نمی باشد.سوله ها معمولا به چند صورت کلی تقسیم می شوند:
سوله های تک دهانه
سوله های دو یا چند دهانه با ستون مشترک
سوله دو دهانه
سوله های قوسی
سوله چند ضلعی
سوله های بالا معمولا به سه صورت کلی ظاهر می شوند که شامل سوله های خرپایی، تیر ورقی و یو بی ام می باشند. که در میان این ها سوله های خرپایی از بقیه ی سوله ها پر کاربرد تر و بهتر است.امر طراحی سوله کاريست تخصصی و بسيار دقيق، فاکتورهای مهمی در طراحی دخيل هستند که بی توجهی به آنها ميتواند هم هزينۀ گزافی را به سازنده تحميل کند که صرفۀ اقتصادی را زير سوال ميبرد و هم ممکن است نتيجۀ معکوس داده و استحکام و پايداری سازه را تضعيف نمايد.
برای طراحی يک سوله صنعتی غرب تهران اطلاعات زير مطلوب است:
۱- بار برف و نيروی باد
۲- ارتفاع جانبی سوله
۳- شيب مورد نظر سقف و طبيعتاً محاسبۀ ارتفاع تاج
۴- طول دهانۀ عرضي
۵- طول دهانه های طولی و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده
۶- آيا جرثقيل در طراحی سوله در نظر گرفته شود يا خير؟(محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)
۷- پوشش مورد نظر سقف
۸- نیروی زلزله
۹- درنظر گرفتن مقاومت خاک منطقه مورد نظر
املاک صنعتی هیراد مفتخر است که با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید وفروش واجاره کارخانه ها و کارگاه و زمین های صنعتی و اجاره سوله صنعتی غرب تهران و … درخدمت صنعت گران عزیز میباشد.

اشتراک این نوشته