سوله صنعتی دست دوم

سوله صنعتی دست دوم
امروزه استفاده از سوله ها به دلیل اشغال فضای کم و کاهش هزینه و قابلیت دمونتاژ نسبت به سازه های بتنی افزایش یافته است. سوله ها سازه های فلزی هستند که برای کاربری های مختلف مناسب هستند . سوله ها در انواع و اقسام مختلفی مانند سوله های پیش ساخته، سوله صنعتی دست دوم، سوله های نو، سوله های کارکرده وجود دارند.

سوله کارکرده یکی از انواع سوله هایی است که برای فروش در بازار وجود دارد. معمولا برای استفاده مجدد از سوله های دست دوم باید آنها را بازسازی و رنگ آمیزی نمود. سوله صنعتی دست دوم و کارکرده با اهداف مختلفی به کار گرفته می شود , خرید و فروش این نوع سازه ها دارای شرایط و ضوابطی است که خریداران با آگاهی از آن ها می توانند سازه ای مطابق با نیاز و بودجه شان تهیه فرمایند .

اما در خرید سوله صنعتی دست دوم چند نکته ی مهم وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد و پارامترهایی را مدنظر داشت در غیر این صورت بی توجهی به آن ها سبب خرید سازه ای بی کیفیت و گران قیمت خواهد شد. تاریخ ساخت سوله صنعتی دست دوم  نیز خائز اهمیت است. اینکه سوله در چه سالی ساخته شده است بسیار مهم است , سوله هایی که تاریخ ساختشان مربوط به چندین سال پیش است ممکن است دچار فرسودگی هایی شده باشد , توصیه می گردد در خرید این نوع سوله ها توجه شود و سوله ای بسیار قدیمی و یا فرسوده تهیه نشود چرا که هزینه های نگهداری و تعمیر این سازه ها هنگفت خواهد بود .

خریدار سوله صنعتی دست دوم به هنگام خرید باید از اصل بودن دفترچه محاسبات مطمئن شود و سازه را از فرد و یا مجموعه ای تهیه کند که سابقه ی خوبی در این عرصه داشته باشد , در بسیاری موارد دیده شده که سازه ای بی کیفیت با دفترچه تقلبی فروخته شده و همین موجب خسارات هنگفتی به خریدار گردیده است .

این مساله که سوله صنعتی دست دوم توسط چه شرکت و مجموعه ای ساخته شده اند بسیار مهم است , شرکت سوله سازی باید بنام و باتجربه باشد زیرا که این مجموعه ها کیفیت سازه های خود را تضمین می کنند . برای قیمت گذاری سوله صنعتی دست دوم باید مواردی را مدنظر داشت , قیمت این سازه ها بر اساس نرخ روز محاسبه می شود و عواملی چون : دهانه سوله , ابعاد سوله , کیفیت سوله , محل نصب سوله و .. در تعیین قیمت ها اثرگذار است .

ساخت سوله یک امر کارشناسانه است که نیاز به اطلاعات تخصصی دارد. بنابراین برای خرید سوله باید ابتدا شرکت مورد نظر را از لحاظ رعایت استانداردهای ساخت و داشتن تجربه کافی در ساخت سوله های مختلف انتخاب کرد بعد از انتخاب، مشاوران شرکت با توجه به بودجه خریدار و نوع سوله درخواستی اعم از سوله نو یا دست دوم، گزینه ها را پیشنهاد می کنند. در صورتی که خریدار بودجه کمی داشته باشد، در حال راه اندازی شغلی نوپا باشد و نمای ظاهری سوله برایش مهم نباشد، سوله صنعتی دست دوم گزینه مناسبی برای خریدار است و در صورت انتخاب درست باعث کاهش چشمگیر هزینه ها می گردد.

در انتخاب سوله صنعتی دست دوم  توجه به یک سری از موارد مثل وزن سازه، رنگ مورد استفاده، پوشش اسکلت و عمر سازه حائز اهمیت است و در مواردی که به وزن سوله دقت نشده باعث ایجاد هزینه های زیاد شده است. سوله های دست دوم سوله های استفاده شده ای هستند که بعد از جداسازی قطعات، در انبار دپو می شوند و در بعضی صنایع مثل اتومبیل سازی ومرغداری ها و …. استفاده می شوند .

همانطور که اشاره کردیم کیفیت این سوله ها بر اساس یکسری موارد تعیین می شود یکی از این موارد روش ساخت سوله است اینکه به کدام روش ساخته شده است , مورد دیگر تاریخ ساخت سوله است سوله های خیلی قدیمی کیفیت و کارایی خود را از دست داده اند و بهتر است از این سوله ها استفاده نشود چرا که هزینه ها و محدودیت های زیادی برای خریدار در پی خواهد داشت .

شرکت های مختلفی در عصر حاضر در تمام دنیا و نیز در کشور ایران اقدام به فروش سوله در انواع متفاوت تیرورقی، سوله های خرپایی و یو بی ام کرده اند که به دلیل داشتن مزایایی که عمده ی آن ها سرعت در ساخت سوله همراه با مقرون به صرفه بودن می باشد، مورد استقبال زیاد از جانب صنعتگران و صاحبان صنایع گوناگونی که نیازمند فضاهای وسیع مسقف در عین داشتن انسجام و استحکام زیاد می باشند، قرار گرفته است.

سوله های خرپایی بهترین نوع سوله ها در میان انواع دیگر می باشند که بدون محدودیت در ساخت می توانند برای انواع مشاغل و کاربردها مورد استفاده قرار بگیرند و با توجه به استقبال مردم ، فروش سوله و سوله صنعتی دست دوم در نوع سوله سبک و فوق سبک آن ها نیز متداول شده و هزینه ی کمی را با توجه به داشتن امکانات و مزایای زیاد در عین منسجم بودن در برابر شرایط جوی و بارهای وارده گوناگون، برای استفاده کننده از آن ها در بردارد. استفاده از این سوله ها از لحاظ اقتصادی می تواند مقرون بصرفه باشد ولی باید در هنگام انتخاب و خرید به مشخصات فنی و سالم بودن آن توجه کافی شود.

در سوله های کارکرده بعد از استفاده در یک مکان می توان در صورت نیاز قطعه های سوله را از یکدیگر باز کرده و در مکان جدید مجددا سرهم بندی کرد. در صورتی که یک یا چند قطعه از سوله دچار مشکل شده باشند می توان آنها را با قطعه های جدید و نو عوض کرد و مجددا سرهم بندی نمود.

استفاده از سوله کارکرده و سوله صنعتی دست دوم زمانی مناسب است که شما قصد نداشته باشید هزینه بالایی را برای برپایی و خرید سوله در مکان مورد نظر خود صرف نمایید. و کیفیت سوله مورد استفاده چندان اهمیتی برایتان نداشته باشد. برای استفاده مجدداز یک سوله مهم است که سوله صنعتی دست دوم قبلا در یک منطقه آب و هوایی مناسب استفاده شده باشد زیرا مثلا در صورت استفاده از سوله در یک منطقه مرطوب امکان زنگ زدگی و کاهش مقاومت سوله بسیار بالا می رود.

به همین دلیل باید در هنگام خرید سوله دست دوم حتما به این نکته توجه نمایید. همچنین بهتر است مدت زمان استفاده قبلی از سوله کم باشد.

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

۶۶۸۱۱۶۰۰-۰۹۱۲۱۵۱۵۶۸۸

 

اشتراک این نوشته