فروش املاک صنعتی

فروش املاک صنعتی

فروش املاک صنعتی
در برگیرنده هر نوع زمین یا ساختمانی که مجوز هرگونه فعالیت صنعتی اعم از تولید، انبار و یا توزیع را داشته باشد از قبیل کارخانجات، تعمیرگاهها و کارگاههای تولیدی ، می­شود.این نوع از املاک اکثراً در شهرک های صنعتی و یا مناطق خارج شهرها قرار دارند. حتی اگر بر اثر گسترش شهر، چنین ملکی داخل آن واقع گردد، معمولاً توسط دستگاههای مسئول و ذی ربط، حکم انتقال آن به خارج شهر داده می­شود. این روزها از زبان بسیاری از فروشندگان ملک یا مشاوران املاکی در رابطه با اجاره یا خرید و فروش املاک صنعتی  کلمه ی اکازیون را میشنوید این اصطلاح در صنعت ملک و ساختمان بسیار متداول و مرسوم بوده و می‌توان از آن تعابیری مختلف داشت.

برخلاف تصور عموم، اکازیون به ملکی گفته می‌شود که قیمت پایینی داشته باشد! اما در مطلب امروز می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم که اصطلاح اکازیون برای چه نوع از املاکی بکار برده می‌شود. اگر ملکی که قصد معامله آن رادارید، ازنظر قیمتی چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد از قیمت روز پایین باشد می‌توان آن ملک را اکازیون در نظر گرفت. زمانی که واحد مورد معامله در خرید و فروش املاک صنعتی دارای قدر السهم زیادی از زمین باشد آن ملک اکازیون تلقی خواهد شد. یا مثلا ساختمانی که از مشاعات بی‌نظیر و باکیفیت برخوردار باشد در اصطلاح اکازیون شمرده می‌شود.

مثلا این نوع از امکانات میتواند شامل لابی بزرگ و شیک، زمین تنیس، بسکتبال، استخر و سونا و سالن بدن‌سازی، پارکینگ‌های اضافی،  انباری‌های بزرگ، حیاط مشجر و پاسیوی بزرگ باشد. نوع و کیفیت سازه بنا نیز از مشخصات اکازیون بودن یک بنا شمرده می‌شود، اینکه ساختمان دید و منظره منحصربه‌فرد،  نقشه اجرایی مدرن، طراحی توسط آرشیتکت معروف، تقسیم‌بندی صحیح فضاها و استفاده از مصالح مناسب و مرغوب داشته باشد اکازیون است.

خرید و فروش زمین، آپارتمان، ویلا و فروش املاک صنعتی یا به بیان ساده‌تر خرید و فروش ملک؛یکی از اساسی ترین مبادلات افراد جامعه است.  معامله ای که در آن یک تصمیم گیری درست می تواند بسیار سودمند باشد و البته یک اشتباه کوچک هم می تواند خسارت هایی را به فرد وارد نماید. خیلی مواقع پیش می‌آید که مالک به دلایل مختلف قصد دارد که ملک خود را سریع و فوری به فروش برساند و یا اجاره دهد، ولی در فرصتی که می خواهد یا ملک به فروش نمی رسد و یا به اجاره نمی رود و مالک به خاطر نیاز شدیدش به پول مجبور می شود  آن را زیر قیمت بفروشد یا اجاره دهد و در نتیجه متحمل ضرر بشود. این شرایط به خصوص برای کسانی که قصد فروش خانه نو و یا قدیمی را دارند یا در کار خرید و فروش املاک صنعتی هستند بیشتر پیش می آید.

در حالی که ممکن است در همان زمان افراد زیادی به دنبال خانه ای با مشخصات خانه فروشندگان بوده و حاضر باشند آن ها را به قیمت خوبی معامله کنند . ولی به دلیل محدودیت‌های سیستم خرید و فروش سنتی این داد و ستد صورت نمی گیرد.  شاید به ندرت بتوان مرجع واحدی برای تعیین قیمت در حیطه ی فروش املاک صنعتی و زمین در شهرک های صنعتی یافت که بتوان به آن تکیه کرد ویا آن را کارشناسی و دقیق دانست. قیمت زمین در شهرک های صنعتی نیز بر اساس نظارت شرکت شهرک های صنعتی و مصوبات وزارت صنعت و معدن و کارشناسی های فنی مشخص شده و جهت واگذاری مبنا قرار داده می شود . از آن جایی که این قطعات زمین جهت مصارف و کاربری های صنعتی در نظر گرفته شده و در آن بخش تولید و اقصاد کشور شکل خواهد گرفت .

بنابراین قیمت های بسیار مناسب البته با یارانه دولتی به کاربران واگذار می شود تا صنعتگران درابتدای کار با چالش یافتن محلی برای تولید کمتر درگیر شوند سپس بعد از مشخص شدن قیمت ها و تعیین نوع کاربری زمین ها به کاربران واگذارشده که این واگذاری نیز با تسهیلات ویژه ای همراه است و در آن برخی معافیت ها برای زودتر راه اندازی محل های تولید نیز در نظر گرفته می شود . خرید و فروش املاک صنعتی در شهرك هاي صنعتي نسبت به مناطق دیگر شهری آسان تر میباشد . زیرا شهرک های صنعتی مطابق با اصول فني ومهندسي احداث مي گردند و ضمن رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي ، از قابليت هاي مناسب  جهت سرمايه گذاري در اكثر رشته هاي صنعتي برخوردار مي باشند و پرداخت هزينه حق انتفاع و بهره برداري از تاسيسات بصورت نقد و اقساط امكان پذير مي باشد.

و حتی نيازي به اخذ مجوزهاي جداگانه از ادارات و سازمانهاي متعدد نيست.  مورد دیگری که باید بدانید این است که شهركهاي صنعتي از قانون شهرداريها مستنثي هستند.  صدور مجوزهاي ساخت و ساز و پايان كار بصورت رايگان صورت مي پذيريد. و به دليل استفاده از خدمات مشترك ، هزينه هاي سرمايه گذاري كاهش مي يابد.  خدمات جانبي نیز از قبيل شعب بانك ، دفاتر بيمه و رستوران …. بسیار در دسترس است.  تامين امكانات زيربنايي هم از جمله آب ، برق ، گاز، تلفن ، تصفيه خانه فاضلاب ، ايستگاه آتش نشاني و ساختمانهاي جنبي در شهركها و نواحي صنعتي تسهيل مي گردد. امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم شما را تا حدی در امر خرید و فروش املاک صنعتی راهنمایی کرده باشیم.

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

۶۶۸۱۱۶۰۰-۰۹۱۲۱۵۱۵۶۸۸

اشتراک این نوشته